Antalya'da Öğretmenlere Beyin Temelli Öğrenme Eğitimi
80
10:46
21.04.2025

Antalya'da Öğretmenlere Beyin Temelli Öğrenme Eğitimi

Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu kapsamında yürütülen 2024-1-TR01-KA121-SCH-000226337 numaralı proje çerçevesinde öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sunan önemli bir etkinliğe imza attı.

Macaristan'ın Budapeşte şehrinden gelen alanında uzman eğitmen, Antalya'daki öğretmenlere "Beyin Temelli Öğrenme" konulu kapsamlı bir eğitim verdi. Antalya'da gerçekleştirilen eğitim sürecinde, katılımcılar hem teorik bilgi hem de uygulamalı etkinliklerle donatıldı.

Eğitim boyunca öğretmenler, beynin nasıl öğrendiğini, öğrenme süreçlerinde dikkat, odaklanma, görselleştirme, duygular ve bağlamın nasıl etkili olduğunu deneyimleyerek öğrendi. Nörolojik efsaneler hakkında interaktif tartışmalar yapıldı; sinaptik bağlantıların nasıl çalıştığı bilimsel verilerle ele alındı.

Odaklanma ve dikkat üzerine yapılan video analizleri ve etkinlikler, öğretmenlerin sınıf içinde kullanabilecekleri pratik uygulamalarla desteklendi. Görselleştirme teknikleri, zihin haritalama çalışmaları ve duygularla öğrenme arasındaki ilişki üzerinde duruldu.

Öğrenmede "istenen zorluk" (desirable difficulty) kavramı, detaylandırma yöntemleri ve aktif katılımı teşvik eden uygulamalarla pekiştirildi. Zaman yönetimi, Pomodoro tekniği ve beynin farklı çalışma modları olan "odaklanmış mod" ve "yaygın mod" üzerine yapılan sunumlar büyük ilgi gördü.

Katılımcı öğretmenler, beyin temelli öğrenmenin hem bilimsel altyapısını hem de sınıf içi uygulama yollarını öğrenerek, öğrencilerin kalıcı ve anlamlı öğrenme deneyimleri yaşamalarına katkı sağlayacak bilgi ve beceriler edindi.

Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, bu tür uluslararası iş birliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemenin yanı sıra, eğitimde yenilikçi ve bilim temelli yaklaşımların yaygınlaştırılması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

21-04-202521-04-202521-04-202521-04-2025
21-04-2025

Yayın Tarihi: 21.04.2025